Aktuális híreink
Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik "modern" modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első "modernkori", 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.
Bemutatkozott az új Škoda Kodiaq, amely a második generációja a Škoda világszerte sikeres nagy SUV-jának. Az újdonság még markánsabb dizájnt és még tágasabb utasteret kapott. Ez utóbbiból különösen a harmadik üléssor utasai profitálnak sokat. A Kodiaq eddig is a márka legkedveltebb modelljei közé tartozott, és az újdonság készen áll arra, hogy tovább vigye ezt a szerepet. Az új Škoda Kodiaq új belső térkoncepciót kapott, amelyet egy akár 12,9 hüvelykes érintőképernyő, a kormányoszlopon elhelyezett váltókar, analóg és digitális kezelőszervek, valamint egy teljesen átrendezett, jól áttekinthető középkonzol jellemez.
Sikerrel zárta az északi sarkkörön túli intenzív fagytesztjeit a Škoda Superb és a Škoda Kodiaq új generációja, amelyek során mínusz 30 Celsius fok extrém hőmérsékleten is vizsgálták működőképességüket, minőségüket és tartósságukat. A figyelem középpontjában a menetstabilitás, az utasok számára e rendkívüli hidegben kínált kényelem, valamint a hosszú utakon, téli körülmények között is biztosított, általános megbízhatóság állt, emellett a jég és a hó jelentette jelentős többletterhelést is el kellett bírniuk a járműveknek. Az extrém fagytesztek lezárultával utolsó szakaszába lép az új modellek tesztelése, az új Superb, valamint a Kodiaq második generációja 2023 őszén tartja világpremierjét.
Két hivatalos jégdrift-világrekordot is felállított Enyaq RS iV modelljével, azaz sportos RS-családja második tisztán elektromos, akkumulátorhajtású tagjával a ŠKODA. A GUINNESS WORLD RECORDS egyaránt megerősítette "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen", illetve "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel" rekordjait, amelyeket 2023. január 19-én, csütörtökön, Richard Meaden brit autós újságíró állított fel a svédországi Östersund melletti Stortjärnen-tó jegén kialakított 188,496 méteres körpályáján.
Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.
Mint az már a magyar sajtót is bejárta: a magyar kerékpározás egyik legmeghatározóbb alakja 3 éves szerződést kötött az idén már 42 győzelemnél járó Jumbo-Visma nevű holland csapattal. A ŠKODA és a kerékpározás közös története pedig Valter Attila szenzációs átigazolását követően is tovább folytatódik.
"NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" vállalati stratégiája keretében a ŠKODA AUTO bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a ŠKODA európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.
A ŠKODA Motorsport 120 éves évfordulójának alkalmából a ŠKODA Múzeum és a ŠKODA AUTO Prototípus Központ dolgozóinak együttműködésében valósult meg a projekt, amely a ŠKODA 1100 OHC Coupé versenyautó újjáépítését célozta meg. A csapatok az eredeti váz, futómű és motor helyreállításával kezdték a munkát és a történeti dokumentumok alapján állították helyre a karosszériát. A folyamat során a karosszériagyártás hagyományos technikáit és a legmodernebb technológiát ötvözték a szakemberek.
A ŠKODA AUTO a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV belső terénél a hagyományos felszereltségi változatokat egy Design Selection kínálattal váltotta fel. A cseh autógyártó gyapjúszálak és eldobható PET palackokból készült újrahasznosított poliészter kombinációjából alkotta meg a Design Selection LODGE összeállításának üléskárpitját. A beszállítókkal illetve a tudományos közösség képviselőivel együttműködve a vállalat olyan, a sorozatgyártásban is alkalmazható anyagokon dolgozik, amelyek előállítása fenntartható módon történik, újrahasznosíthatók és tartósak. A jövőben a ŠKODA AUTO beszerzési folyamatai során még nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra és a körkörös gazdaságra a teljes értéklánc mentén.
Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő - például por vagy a virágpor okozta - részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.
A 2007-ben indult "Egy autó, egy fa" elnevezésű vállalati társadalmi felelősségvállalási (Corporate Social Responsibility - CSR) program keretében a ŠKODA AUTO elültette az egymilliomodik fát Mladá Boleslavban. Minden Csehországban kiszállított jármű után az autógyártó egy facsemetét ültet. A fenntarthatóság és környezetvédelem elkötelezettjeként a vállalat számos más projektet is indított nemzetközi gyártási helyszínein.
Vrchlabí főegységgyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen. E célkitűzése megvalósítása érdekében az autógyártó következetesen csökkentette energiafelhasználását, illetve állt át megújuló forrásokból származó energia alkalmazására. Ennek keretében a vállalat 45 ezerről 3000 tonnára csökkentette éves szén-dioxid-kibocsátását, a fennmaradó emissziót pedig kompenzációs intézkedésekkel és megfelelő tanúsítványok beszerzésével egyenlíti ki. A ŠKODA AUTO 2012 óta Vrchlabíban gyártja a hétfokozatú DQ200 kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót (DSG), amelyből naponta 2300 darab készül itt, 2019-ben pedig már a hárommilliomodik DQ200 váltómű kerülhetett le a szerelősorról.