Aktuális híreink
Sikerrel zárta az északi sarkkörön túli intenzív fagytesztjeit a Škoda Superb és a Škoda Kodiaq új generációja, amelyek során mínusz 30 Celsius fok extrém hőmérsékleten is vizsgálták működőképességüket, minőségüket és tartósságukat. A figyelem középpontjában a menetstabilitás, az utasok számára e rendkívüli hidegben kínált kényelem, valamint a hosszú utakon, téli körülmények között is biztosított, általános megbízhatóság állt, emellett a jég és a hó jelentette jelentős többletterhelést is el kellett bírniuk a járműveknek. Az extrém fagytesztek lezárultával utolsó szakaszába lép az új modellek tesztelése, az új Superb, valamint a Kodiaq második generációja 2023 őszén tartja világpremierjét.
Két hivatalos jégdrift-világrekordot is felállított Enyaq RS iV modelljével, azaz sportos RS-családja második tisztán elektromos, akkumulátorhajtású tagjával a ŠKODA. A GUINNESS WORLD RECORDS egyaránt megerősítette "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen", illetve "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel" rekordjait, amelyeket 2023. január 19-én, csütörtökön, Richard Meaden brit autós újságíró állított fel a svédországi Östersund melletti Stortjärnen-tó jegén kialakított 188,496 méteres körpályáján.
Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.
Mint az már a magyar sajtót is bejárta: a magyar kerékpározás egyik legmeghatározóbb alakja 3 éves szerződést kötött az idén már 42 győzelemnél járó Jumbo-Visma nevű holland csapattal. A ŠKODA és a kerékpározás közös története pedig Valter Attila szenzációs átigazolását követően is tovább folytatódik.
"NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" vállalati stratégiája keretében a ŠKODA AUTO bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a ŠKODA európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.